E despois
destas vacacións de Nadal voltamos con moita enerxía e retornaremos ás
actividades extraescolares o xoves 14 de xaneiro con este agasallo de reis
tardío: “La maravillosa historia del violín trompeta” contado maxistralmente
por un dúo igual de maravilloso; “Fetén Fetén” formado por Diego Galaz e Jorge Arribas.
O concerto didáctico de Fetén Fetén preséntase
como unha acción educativa para axudar á comprensión das súas pezas musicais a
nenos, nenas e familias. Empregando os procedementos didácticos adecuados a
cada auditorio, Jorge Arribas e Diego Galaz convirten os seus instrumentos
musicais en valiosas e flexibles ferramentas pedagóxicas, propiciando que a
música poda ser interpretada por todos. O concerto convírtese así nunha
vivencia para aprender a escoitar e a prestar atención á vida.
“La
maravillosa historia del violín trompeta” levará aos asistentes por un percorrido a través dos ritmos e melodías da
música de baile na Península Ibérica. Unha marabillosa oportunidade de
descubrir algúns dos instrumentos máis insólitos da historia da música
convertidos en gaivota, vaca ou mar.
O asombroso son dun serrucho interpretando o Ave
María de Schubert ou o auditorio convertido nunha grande orquestra, despertarán
o interese dos asistentes e potenciarán a interacción.
O obxectivo é claro, divertirse e disfrutar para
crear un novo público, máis crítico e participativo, promovendo valores de
imaxinación e creatividade. Propíciase así un encontro interxeracional do
futuro coa música dos seus antepasados para que coñezan e respecten o seu
legado inmaterial.
19h
Auditorio Milladoiro
Entrada libre ata completar aforamento
Diego Galaz
É un violinista atípico. O seu son é persoal e único, e o seu xeito de
entender o instrumento representa unha nova escola prácticamente inexistente
anteriormente en España.
Formou parte da mítica banda de música La Musgaña, coa
que tocou por máis de vinte países. É violinista da orquestra de Nacho Mastretta e fundador de bandas como
Zoobazar, La Apasionante Música de Cine xunto a Luis Delgado e Cuco Pérez,
Bailes Vespertinos ou o dúo Fetén Fetén. Tocou xunto artistas da talla de
Kroke, Marta Sebestyen, Alasdair Fraser, Kepa Junkera, Jorge Drexler, Cormac
Breatnach ou Pasión Vega.
Comparte a súa faceta de intérprete coa de docente, sendo mestre en dous
dos Fiddle Camp que
dirixe o prestixioso violinista Alasdair Fraser: Sierra Fiddle Camp en
California e Crisol de Cuerda en España, ademáis de impartir cursos e clases
maxistrales en diferentes centros de ensinanza musical, como por exemplo a
Escuela de Música Creativa de Madrid ou a Aula de
Musica Tradicional i Popular
de Barcelona.
Compuxo música para bandas sonoras como 'Al otro lado de la
calle', de Lino Varela e para espectáculos de danza, e as súas composicións
pódense escoitar en museos como o Museo de
la Trashumancia ou o Museo de los
Castros Celtas, en Soria. É director artístico e creador do Festival de Intérpretes e Instrumentos
Insólitos de Burgos, o único deste tipo en España. A súa paixón son os violíns
trompeta e tocar o serrucho pola mañá.
Jorge Arribas
comenza os seus estudos de
acordeón e frauta traveseira aos doce anos en Valladolid, e desde o primeiro
momento compaxinou a súa formación académica coa participación en grupos
tradicionais, de música folque e agrupacións de cámara. En Madrid remata o grao
superior de acordeón e volve a Valladolid onde compaxina xiras con grupos como
Celtas Cortos cós seus proxectos propios, grabacións e colaboracións con
músicos de estilos diversos: María Salgado, Javier Paxariño, Manuel Luna o Rao
Trío.
Será en 2005 cando Jorge pase a formar parte de La Musgaña, punto de
inflexión que lle aportará unha visión diferente da música tradicional,
adentrándose nunha aprendizaxe que lle levará a compartir e mostrar a música
castellana en Estados Unidos, Canadá, Francia, Argelia, Rusia ou Marrocos.
Froito das viaxes, da continua aprendizaxe, da busca de novas cores e do
coñecemento da tradición, xurden dous novos proxectos en formato dúo: Taper
Duel xunto César Díez (baixo eléctrico) e Fetén Fetén, orixinado desde a
complicidade musical que as xiras de La Musgaña crean con Diego Galaz.
Jorge mantén os seus
proxectos mentres continúa aprendendo, colaborando en grabacións de estudio,
como músico ou compositor para teatro, proxectos escolares (editorial Anaya),
artistas de
distintos xéneros (Nacho Mastretta, Ibérica de Danza, Zoobazar,
Korrontzi, Celtas Cortos, Zenet...).
Ningún comentario:
Publicar un comentario